WEBINAR: Gestió de les emocions en situacions d’emergències

oct.
Esdeveniment online

La complexitat, la incertesa, el canvi constant en què estem immersos des de fa anys, la intensitat tecnològica i, encara més, la covid-19 han fet que es comenci a entreveure amb claredat que una assignatura pendent que tenim les persones és la cura del món interior o, dit d’una altra manera, el conreu de la interioritat.

WEBINAR Gestión de las emociones en situaciones de emergencias

La realitat actual genera un gran impacte emocional en els professionals, demana sortir del propi guió i pot arribar a ser força desestructuradora. L’autoconeixement, el reconeixement dels recursos interns, l’aprenentatge de les competències emocionals des del desenvolupament de la intel·ligència emocional, i el desplegament de les intel·ligències social-relacional i espiritual ens poden donar la capacitat de reeixir, ser resilients i creatius davant els reptes als quals cal donar resposta i, a més, hi podem guanyar en qualitat humana.

Venim d’un paradigma en el qual ha imperat la competitivitat, l’èmfasi en “allò que és meu”, i aquesta actitud es troba en l’origen de moltes de les crisis en les quals ens trobem, des de la climàtica a la humanitària, passant per l’econòmica i el malestar creixent de l’anomenada societat del benestar.

La clau es troba en nosaltres mateixos: en moltes ocasions no es podrà transformar la realitat en la qual ens movem, però sí que està a les nostres mans la manera com la percebem i com hi responem. És essencial cuidar-se per cuidar i esdevenir resilients.

Així doncs, tenir cura d’un mateix, revisar els nostres valors, propòsits i sentits serà clau per no caure en el parany de l’esgotament. Cal desenvolupar una actitud d’empatia cap a un mateix, conèixer-se i escoltar-se primer per poder conèixer i escoltar a l’altre. També és fonamental desenvolupar la cooperació amb els altres, el treball en equip i fomentar que emergeixi la màgia de la sinergia.

Venim d’un mirar cap enfora i cal integrar el mirar cap endins, reflexionar sobre allò que sentim, pensem i fem.

Ponente

Gemma Téllez i Bernad
    Actualment treballa al SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya)
    Gemma Téllez i Bernad
    Actualment treballa al SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya)

La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el camp de l’assistència, la gestió, la recerca i la docència. Actualment treballa al SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya) i acompanya processos de transformació individual i d’organitzacions.

Les accions formatives que imparteix, així com les seves publicacions i conferències estan relacionades amb la humanització, la comunicació, el clima organitzatiu, el treball en equip i el desenvolupament de les persones.