Acte de graduació dels programes de formació de l'IL3-UB per a professionals de la Diputació de Barcelona

L'IL3-UB i la Diputació de Barcelona van celebrar via streaming l'acte de graduació dels programes de capacitació com a formadors interns per a professionals de la Diputació de Barcelona de les edicions 2017-18 i 2018-19.

Inbound

L'IL3-UB i la Diputació de Barcelona van celebrar via streaming l'acte de graduació dels programes de capacitació com a formadors interns per a professionals de la Diputació de Barcelona, Expert en Disseny i Impartició de la Formació Contínua i Expert en Disseny i Gestió de la Formació a les Administracions Públiques, de les edicions 2017-18 i 2018-19.

L'acte va ser presidit pel Sr. Francisco Pérez, director acadèmic de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, qui va destacar l'aposta de la Diputació de Barcelona por la formació interna com a eina per transmetre una estratègia institucional i de consolidar un discurs comú.

Per la seva part, el Sr. Enric Herranz, director de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, va ressaltar el fet que les capacitacions del personal tècnic de la institució com a docents interns i promotors no siguin part d’un projecte aïllat, sinó que formen part d'un model formatiu integral amb més de deu anys en construcció, amb la intenció de dotar als professionals de la corporació d'un mateix llenguatge.

El catedràtic de Psicobiologia de l'Institut de Neurociència de la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ignasi Morgado, va celebrar una conferència titulada “Què és l'estrès i com afrontar-lo”, on va explicar la importància de la intel·ligència emocional com a eina per evitar l'estrès, en utilitzar la raó per gestionar i equilibrar les emocions.

A continuació, el catedràtic de Didàctica i Organització i director dels programes Expert, el Dr. Francesc Imbernón, va felicitar els alumnes i va fer lliurament dels seus diplomes de manera virtual, alhora que va destacar el fet que aquests programes de formació tinguessin com a eix no sols el desenvolupament professional, sinó també personal i institucional.

Finalment, l'alumna del programa Expert en Disseny i Impartició de la Formació Contínua 2018-19, Begoña Acín Gasol, va dir unes paraules en representació dels graduats, en les quals va destacar els diversos aprenentatges obtinguts a partir del programa com les eines metodològiques per planificar, dissenyar i implementar una formació de manera dinàmica i atractiva i l'enfocament de posar a l'alumne sempre al centre. En aquest sentit, va assegurar: “Estem molt satisfets amb el programa perquè ens va fer replantejar la formació. Nosaltres som tècnics que treballem en el territori, no som formadors de professió. Agraeixo que la institució hagi confiat en nosaltres i ens hagi donat l'oportunitat de transferir coneixement”.