Human Age Institute y l'IL3-UB renoven el seu acord per impulsar l'ocupabilitat des de Talent HUB

El projecte uneix el rigor i la qualitat acadèmica de la Universitat de Barcelona, el coneixement profund del mercat del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB) i l'experiència en ocupabilitat i talent d'Human Age Institute.

Talent HUB és una proposta integral per a l'impuls del talent adreçada a professionals i a empreses.

El projecte uneix el rigor i la qualitat acadèmica de la Universitat de Barcelona, ​​el coneixement profund del mercat del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB) i l'experiència en ocupabilitat i talent d'Human Age Institute.

Des del seu naixement, a finals de 2015, Talent HUB ha realitzat 121 tallers i gairebé 500 orientacions, la qual cosa ha impulsat l'ocupabilitat de més de 2 900 persones.

Human Age Institute y l'IL3-UB renovan el seu acord per impulsar l'ocupabilitat des de Talent HUB

Human Age Institute i l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) han renovat l'acord assolit a finals de 2015 per a la creació i el desenvolupament de Talent HUB, un espai que permet l'assessorament, la programació d'activitats i la gestió d'experiències laborals a empreses que té com a objectiu impulsar l'ocupabilitat dels alumnes actuals i antics.

Human Age Institute és una iniciativa sense ànim de lucre impulsada per ManpowerGroup amb l'objectiu de posicionar el talent com a motor de transformació de les organitzacions i l'ocupabilitat com a garantia de desenvolupament. Per la seva part, l’IL3 es dedica a promoure, promocionar, gestionar i impartir programes d'estudi destinats a la formació, actualització, revisió i reciclatge del coneixement de les persones al llarg de la seva vida en les modalitats presencial, semipresencial, virtual o online . També té com a objectiu potenciar les activitats docents de la Universitat de Barcelona, ​​amb la finalitat de contribuir a l'evolució, difusió i comunicació de la ciència i la cultura.

Per la seva banda, IL3 és una entitat que es dedica a agrupar la formació contínua de postgrau i complementària per satisfer les demandes i necessitats d'actualització de coneixements dels professionals. Les dues entitats comparteixen fins i troben, en aquesta col·laboració, una oportunitat per optimitzar el cicle de talent en alumnes i alumni de la Universitat de Barcelona.

El programa d'activitats de Talent HUB està basat en l'anàlisi de les competències personals, la seva evolució i la seva adaptació a la realitat del món laboral. Des del seu naixement, a finals de 2015, Talent HUB ha realitzat 121 tallers i gairebé 500 orientacions individuals, cosa que ha impulsat l'ocupabilitat de més de 2 900 persones. A més, aquest espai ofereix a les organitzacions col·laboradores l'oportunitat de desenvolupar projectes amb professionals sènior i assessorament per a l'atracció i la retenció de talent.

Loles Sala, directora d’Human Age Institute, ha celebrat la renovació d'aquest acord que "permet afermar la interlocució entre el món educatiu i el món de l'ocupació". "No podem alentir la velocitat de l'avanç tecnològic o la globalització, però sí que podem millorar les habilitats i les competències de les persones perquè d’aquesta manera puguin adaptar-se a un entorn que canvia a una velocitat inusitada; impulsar la learnability, o capacitat d'aprenentatge constant, avui dia és clau".

Per la seva banda, Guillem Iñiguez, director general de l'IL3, ha mostrat el seu compromís per "construir aquesta estreta relació entre universitat i empresa que permet adoptar una visió integral de la gestió del talent". "Unir el rigor i la qualitat acadèmica de la Universitat de Barcelona, ​​a través del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB), amb l'experiència en ocupabilitat i talent d'Human Age Institute segueix dibuixant-nos noves sinergies i nous reptes".

Programació per al nou curs

El calendari d'activitats 2018-2019 de Talent HUB quedarà inaugurat el novembre amb un taller per aprofundir en el coneixement de les principals tendències del futur de l'ocupació i com impacten en els joves d'avui.

Els alumnes i alumni de la Universitat de Barcelona podran assistir també a les diferents sessions d’speed networking programades per a aquest curs. L'objectiu d'aquestes sessions és que els assistents puguin presentar el seu perfil professional a possibles reclutadors en entrevistes de dos minuts. En aquest temps, les empreses participants tindran l'oportunitat d'explorar possibles oportunitats laborals, pràctiques o altres tipus de col·laboracions.

Talent HUB seguirà apostant per l'oferta de tallers que permetin el desenvolupament de les competències més cercades al mercat laboral actual a través de metodologies innovadores, com Lego Serious Play, per contribuir a l'èxit professional dels participants.