IL3-UB llança el curs, Prevenció i Control d'Infeccions (PCI) en l'Atenció Residencial i Sociosanitària: Covid-19

Enmig del context de pandèmia actual, l'Institut de Formació Contínua IL3-UB llança el curs de Prevenció i Control d'Infeccions (PCI) en l'Atenció Residencial i Sociosanitària: Covid-19. Es tracta d'un programa pioner que té com a objectiu oferir eines als professionals sanitaris que treballen en residències i centres sociosanitaris, perquè puguin millorar les seves tasques de cura i prevenir contagis en una població molt vulnerable.

noticia curso pci

El curs reflecteix el compromís de l'IL3-UB per acompanyar i oferir una ràpida resposta als professionals sanitaris, davant la necessitat de capacitació que imposa la crisi sanitària. "És molt important oferir aquest curs perquè va dirigit als professionals que exerceixen en el món de les cures a la gent gran, un col·lectiu que ha estat durament colpejat per aquesta malaltia.", explica el Dr. Enric Limón, director del programa, i afegeix: "al seu torn, perquè en aquests  moments, on es genera una gran quantitat d'informació des de múltiples fonts, per als professionals pot ser molt difícil discriminar quina s'ha d'aplicar i quina no. Calia sintetitzar-la i transformar-la en informació científica aplicada a la pràctica clínica".

El programa, de vuit setmanes de durada en modalitat on-line, ha iniciat aquest 14 de setembre i s'estendrà fins al 9 de novembre d'aquest any. Té una metodologia fonamentalment pràctica, que fomenta l'aprenentatge experiencial a través de la resolució de casos assistencials. Els continguts teòrics són rigorosos, actuals i aplicables. "No són coneixements únicament teòrics sobre malalties infeccioses i especialment de la malaltia de la COVID-19, sinó que estan dirigits a l'aplicació en el dia a dia dels coneixements que s'han anat generant sobre el coronavirus," subratlla el Dr. Enric Limón.

Amb un equip docent multidisciplinari, els continguts del curs són impartits per professionals especialitzats en diferents àrees i que han viscut l'experiència de fer front a la pandèmia des de diferents rols professionals. "Hi participen professionals de tot l'àmbit residencial i sociosanitari, des d’educadors socials, treballadores socials, pedagogues i psicòlogues, fins a tècniques de cures en geriatria i infermeria, infermeres i metges". "Aquesta multidisciplinarietat és un valor molt important, perquè hem d’enfrontar-nos a aquesta malaltia des de totes les perspectives. No serveix que es posi l'accent en la prevenció en una àrea i que en una altra no se sàpiga com aplicar-la. Per això hem buscat que participi un gran equip de professionals que treballi conjuntament per donar resposta al repte que estem vivint", afirma el director del curs.

En línia amb l'esperit d'innovació contínua de l'IL3-UB, el curs oferirà diferents eines digitals per oferir una experiència dinàmica i una proximitat entre els participants i l'equip docent. Mitjançant webinars, diferents experts referents del sector compartiran els seus coneixements per a l'aplicació pràctica dels continguts. Al seu torn, un tutor expert estarà present durant tot el procés d'aprenentatge, fomentant l'avanç, l'intercanvi d'experiències i la participació activa dels alumnes.

Aquest curs permetrà als participants no només estar preparats per tenir cura i prevenir de la malaltia als seus pacients sinó també per adquirir coneixements que els permetin protegir-se a ells mateixos, davant d'un virus que encara continua colpejant durament a la nostra societat. "Aquesta infecció estarà amb nosaltres durant un temps i té un impacte molt dur sobre els residents als quals atenen aquests professionals, a més que hi ha una necessitat real d'adquirir mecanismes de prevenció dels riscos biològics per poder actuar preventivament sobre ells mateixos. Per això un curs d'aquestes característiques és molt valuós per afrontar aquestes noves etapes a les quals ens enfrontarem", afirma el Dr. Enric Limón.