La innovació i la personalització de l’aprenentatge centraran la XXVIII Trobada Internacional RECLA

La Universitat de Barcelona, a través del seu Institut de Formació Continua (IL3-UB) i el Campus Manresa (UManresa) de la Universitat de Vic ­– Universitat Central de Catalunya, organitza la 28ena Trobada Internacional RECLA (Red de Educación Continua de Latinoamérica y Europa), l’únic esdeveniment iberoamericà sobre gestió estratègica de l’educació contínua que uneix professionals d’arreu del món per reflexionar sobre els reptes dels sectors.

La innovación y la personalización del aprendizaje centrarán el XXVIII Encuentro Internacional RECLA

Aquesta edició, que tindrà lloc del 4 al 6 d’octubre en el campus UManresa, la seu de l’IL3-UB, així com en l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, porta per títol “Disseny i innovació en educació contínua centrada en les persones” i estarà centrada en les noves tendències, experiències i models de formació. La digitalització i les noves tecnologies impulsen un aprenentatge i un desenvolupament personal i professional de més valor i és fonamental explorar les seves possibilitats de cara a oferir un enfocament més centrat i personalitzat que impacti també de manera positiva en la societat.

Els assistents podran connectar amb altres experts reconeguts mundialment i compartir experiències universitàries en educació contínua, així com descobrir casos de bones pràctiques i recursos per la millora de l’ensenyament.

Innovació i aprenentatge personalitzat

El sector educatiu ha d’afrontar grans reptes globals com l’evolució de models de formació online i híbrids o la utilització d’eines innovadores com la intel·ligència artificial, la realitat virtual, etc., amb l’objectiu de desenvolupar estratègies d’aprenentatge immersives, actives i experiències que col·loquin l’estudiant en el centre o permetin el desenvolupament de les habilitats i competències transversals globals.

Per debatre i reflexionar sobre aquests desafiaments, la trobada s’organitza entorn a dues temàtiques: tecnologies, i innovació i disseny centrat en les persones. En la primera es parlarà sobre la transformació digital de l’educació contínua a través d’experiències d’e-learning, realitat virtual, simulació, intel·ligència artificial i altres eines, així com de les competències docents necessàries per donar resposta als nous reptes i escenaris. La segona versarà sobre models i metodologies d’educació contínua experiencials, actives i centrades en les persones, de manera que l’aprenentatge sigui personalitzat i orientat a les competències. A més, s’exposaran sistemes innovadors d’avaluació de l’aprenentatge i el desenvolupament professional.

Unes jornades de reflexió, debat i networking per treballar conjuntament pel futur de l’educació contínua.

Pots ampliar la informació en la pàgina web de la Trobada Internacional RECLA 2023