L'IL3-UB, estarà present en l'edició especial "Tecnologia i Salut" del Women 360° Congress 2019.

Alguns temes com els Big Data i Blockchain, IA i la 5G en la salut seran el centre del debat d'aquesta nova edició.

El Women 360° Congress, un congrés de salut, benestar i empresa per a la dona directiva i empresària, organitzarà el proper 11 d’abril a l’Auditori Naturgy de Barcelona la 3ª jornada especial centrada en les Tecnologies i la Salud, en col·laboració amb Naturgy.

El congrés comptarà amb personal directiu d’empreses com Vodafone i Sage, i també d’entitats com el Barcelona Supercompunting Center, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona i la Fundació TIC Salut.

Il3-UB en el Women 360º Congres

El Women 360° Congress organitza la tercera edició de la seva jornada especial centrada en les Tecnologies i la Salut. L’esdeveniment es durà a terme el proper dijous 11 d’abril a l’Auditori Naturgy Barcelona. D’acord amb el compromís del Women 360° Congress amb la visibilització de les dones directives i expertes en innovació tecnològica i salut, la seva aportació serà, de nou, un punt clau per aquesta edició.

La jornada compta amb la col·laboració de l’Institut de Formació Contínua-IL3 de la Universitat de Barcelona, la Fundació TIC Salut Social, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, el Col·legi de Metges de Barcelona, l’Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya, els ODS de les Nacions Unides; així com també de Naturgy, Vitae Natural Nutrition, Kern Pharma, Laboratoris Gynea i Veritas.

La sessió inaugural correrà a càrrec de la Sra. Joana Barbany, Directora General de Societat Digital de la Generalitat de Catalunya; la Sra. Nuria Balada, Presidenta de l’Institut Català de les Dones, la Sra. Mercè Camps del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona i la Sra. Rosa Cuscó, Directora del Women 360° Congress. Aquest esdeveniment, l’objectiu del qual és debatre sobre les tendències i innovacions en salut digital, ha estat dissenyat en col·laboració amb el Consell Assessor format per la Fundació TIC Salut Social i el Sr. Andreu Veà Baró, Enginyer en Telecomunicacions, doctor enginyer en Electrònica i màster en Gestió TIC. Veà ha representat a España davant la Comissió Europea com a Digital Champion i és l’única persona europea de l’Internet Hall of Fame. Va rebre el Premi Nacional a la Trajectòria Personal a Internet 2017 i el Premi a la Personalitat Destacada en Telecomunicacions i Informàtica 2018. Dirigeix el programa d’investigació WiWiW a la Universitat de Stanford.

Innovació tecnològica en salut

La primera taula rodona de la jornada especial, moderada por Susana Duran, Directora de l’equip d’Innovació i Tecnologies Emergents en Sage, girarà al voltant de com algunes innovacions tecnològiques com el Big Data, el Blockchain, la Inteligencia Artificial, la Medicina Personalizada i el 5G estan impactant en el camp de la salut, i entre les ponents i directives hi haurà la Sra. Montse Guardia, Vicepresidenta del Consorci Alastria i Presidenta de la Quantum Blockchain Alliance, i la Sra. Joana Sánchez, Directora Comercial APP i Sanitat Catalunya i Aragó a Vodafone.

A més, la taula rodona comptarà amb els professors Enric Banda, membre de l’equip directiu del Barcelona Supercomputing Center; Alfonso Valencia, Director del Departament de Ciències de la Vida en el Centre de Supercomputació de Barcelona, i Ulises Cortés, Catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya en Intel·ligència Artificial.

Coneixement, neuro-aprenentatge i lideratge femení

La segona taula rodona de la jornada, moderada por la Sra. Rosa María López, Responsable de RRHH de l’IL3-UB, abordarà la importància de l’educació tecnològica en salut com a referent en el canvi de sistema, i comptarà amb la participació d’expertes com la Dra. Agathe Leon, Directora d’Innovació de la Fundació TIC Salut Social; la Sra. Maria Carol, Directora de la Unitat Internacional de l’IL3-UB, i la Sra. Germma Mas, Directora del Departament d’Innovació Qualitat i Disseny de l’IL3-UB; la Sra. Gina Aran, Sòcia Directora del Grup Humannova, i la Sra. Caroline Ragot, Experta en mòbil i App i Co-Fundadora de Women In Mobile.

Entre els temes que es tractaran, es troba el coneixement i la innovació en el sector social i de la salut i com impulsar-los, el futur de la formació contínua, el neuro-aprenentatge, el neuro-lideratge, el lideratge femení i la visibilitat de la dona en les professions STEM.

Finalment, la jornada conclourà amb una taula dedicada a dispositius i apps de salut, en la qual participaran la Sra. Ariadna Puig, guanyadora del mSchools SDG Challenge 4YFN de l’últim Mobile World Congress, i que presentarà el projecte uHandle, un dispositiu que permet alimentar de forma autònoma a persones amb deformacions a les mans; el Sr Joan Gil, CEO de myHealth Watcher, una app que llegeix i interpreta les etiquetes dels aliments i fa recomanacions personalitzades als consumidors; y la Sra Maria Berruezo, coFounder de la app de lactància materna LactApp.