L'IL3-UB impulsa al costat d’Eurecat un programa formatiu per als treballadors de l'empresa SEAT

En aliança amb el centre tecnològic Eurecat, l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) llança el programa de formació Indústria 4.0 Academy dirigit principalment als treballadors de la línia de producció de l'empresa automotriu SEAT, amb l'objectiu d'oferir-los eines de capacitació digital per a enfrontar els nous reptes tecnològics que introdueix la fàbrica del futur.

noticia seat

Es tracta d'un programa fet a mida de l'empresa, a partir del coneixement especialitzat i el rigor acadèmic que aporten les institucions col·laboradores. Els continguts es caracteritzen per la seva aplicabilitat i han sigut dissenyats per a aportar competències capdavanteres en tecnologia, amb la vocació de maximitzar el potencial i millorar la capacitat d'adaptació dels treballadors als processos de transformació digital.

Amb vista a millorar l'ocupabilitat dels treballadors de SEAT i contribuir a l'ampliació dels seus currículums professionals, la formació compta amb un certificat d'extensió universitària atorgat per l'IL3-UB. El programa, que va començar al gener d'aquest any i té una data de tancament prevista per a juny de 2021, té un total de 20 crèdits i 500 hores lectives, i consta de cinc mòduls: Digital Factories, Manufacturing Technologies, Electric Mobility, Industrial Organization i Soft Skills.

Aquesta primera edició pilot compta amb la participació de vuitanta empleats i suposa una dedicació aproximada de vuit hores setmanals fora de l'horari laboral. Per a poder compatibilitzar els estudis amb el treball i alhora promoure l'ús d'eines digitals, el 90% del curs té una modalitat on-line, impartida a través de la plataforma Moodle de l'IL3-UB. A causa de les circumstàncies excepcionals introduïdes per la crisi sanitària, els continguts presencials van ser readaptats per a ajustar-se a diferents formats com, per exemple, webinars interactius.

Els participants van finalitzar la setmana passada el segon mòdul del curs, Manufacturing Technologies, i ja han manifestat valoracions molt positives en el tancament del mòdul. “A alguns els va costar agafar la dinàmica de treball al principi, però han tingut una bona evolució i estan molt motivats. Valorem la constància i el treball continu”, apunta el coordinador del programa d'IL3 Jorge Balboa, encarregat de realitzar un seguiment continu, potenciar la motivació dels participants i verificar el compliment del cronograma d'activitats del programa, per a aconseguir els objectius de cada mòdul.

Per part seva, la gestora del projecte per part de l'IL3-UB, Myriam Rei Gil, afirma que “Els participants són treballadors de mà d'obra directa, que no estaven molt acostumats a realitzar formacions en aquesta modalitat on-line, amb la qual cosa ha estat un gran repte per a ells i estan molt agraïts que SEAT els hagi donat una oportunitat de reciclar-se i poder fer un pas més enllà”.

En aquest sentit, el projecte forma part d'una clara aposta de SEAT pel creixement professional dels seus treballadors, amb l'objectiu de preparar-los per als reptes que enfronta a futur la indústria de l'automòbil. IL3-UB, en el marc dels seus serveis a empreses, cerca acompanyar aquest procés i oferir solucions personalitzades, que permetin impulsar el talent dels equips de la companyia i fer front a aquests desafiaments de la millor manera.