Se celebra l’Acte de Graduació de la Universitat Corporativa i de la Senior University de DomusVi a la UB

Acto de Graduación de la Universidad Corporativa y de la Senior University de DomusVi en la UB

El passat 7 de març, va celebrar-se l’Acte de Graduació de la 5a promoció de la Universitat Corporativa de DomusVi i de la 1a promoció de diplomats de la Senior University en l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona, en el qual més de 70 residents dels centres DomusVi, la majoria d’entre 70 i 95 anys, juntament amb 14 professionals sociosanitaris de la companyia, van rebre el seu diploma.

L’acte ha comptat amb la presència de Guillem Iñiguez, director general de l’Institut de Formació Contínua IL3 de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), i la Dra. Pilar Delgado, vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la Universitat de Barcelona, juntament amb representants de DomusVi, entre els quals: el CEO de la companyia, José María Pena; la presidenta institucional i de la Fundació DomusVi, Josefina Fernández; i Javier Jiménez, director de la Fundació DomusVi.

Totes dues iniciatives, impulsades per la Fundació DomusVi, són implementades amb la col·laboració de l’Institut de Formació Contínua, que aporta la seva experiència en formació contínua en la validació acadèmica del programa, la gestió de la impartició i l’emissió de la certificació. “L’aliança amb IL3-UB aporta formació de qualitat als nostres directors, sobretot pel que fa a l’ensenyament de la cura en la dependència i la cura del benestar a les persones grans”, va assegurar la presidenta institucional i de la Fundació DomusVi, Josefina Fernández, i hi va afegir: “Per a nosaltres això és tot, perquè el benestar dels grans és el principi i el fi de la nostra companyia.”

Senior University: una aposta per la formació contínua de les persones grans

La Senior University és una iniciativa impulsada per la Fundació DomusVi que ha posat en marxa un Programa d’Extensió Universitària en Humanitats online, dirigit a residents de la xarxa de centres DomusVi de tota Espanya que disposen de les capacitats cognitives necessàries per seguir-lo.

La primera edició ha superat àmpliament les expectatives, tant per la il·lusió que ha despertat en els participants com per l’alt impacte que suposa en la reducció de la bretxa digital i en l’adquisició de coneixements. Després de l’èxit d’aquesta primera experiència, l’IL3-UB i DomusVi han decidit afermar l’aposta per la formació contínua, l’empoderament i el benestar de les persones grans, amb el llançament de la segona edició d’aquest programa, el proper 29 de març.

El pla d’estudis semestral consta de 5 assignatures - Geografia, Història, Literatura, Història de l’Art i Música - d’una durada de quatre sessions cadascuna. Les classes, a càrrec de professors universitaris de cinc universitats espanyoles - Universitat de Barcelona, Universitat d’Alacant, Universitat d’Oviedo, Universitat Internacional de Catalunya i CEU San Pablo - es realitzen de manera virtual i ofereixen continguts d’alta qualitat, igual als que s’imparteixen en qualsevol aula d’aquestes universitats nacionals, distingides per la seva excel·lència acadèmica.