Màster Interdisciplinari en Atenció Integral a la Cronicitat

Modalitat Semipresencial

Tendències en l'atenció a la Cronicitat
Dr. Sebastià J. Santaeugènia González

Dr. Sebastià J. Santaeugènia
Director del Programa de Prevenció i Atenció a la Cronicitat (PPAC) i del Pla Director Sociosanitario en el Dept. Salut (Gencat).

Veure el vídeo

Presentació del màster
Antonia Martínez Villegas

Antonia Martínez Villegas.
Infermera. Gestora de casos de la Corporació Sanitària Parc Taulí.

Veure el vídeo

Tipologia:
Màster
Crèdits:

Preu:
3.670 *
Inici curs:
04 novembre 2019
Final curs:
27 novembre 2020
Horari:

On-line. Sessions presencials del 5 al 9 d'octubre de 2020 de 9:00h a 18:30h

Lloc:
IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Formació 100% assistencial, que dona resposta a les necessitats del pacient crònic, sota un model d’atenció integral i centrat en les persones amb malalties cròniques i amb necessitats complexes.
  • Puntuable per a la teva carrera professional: atorga 4 punts per accedir a la borsa de treball de l’ICS.
  • Programa dissenyat seguint l’estratègia d’Atenció a la Cronicitat marcada pel Departament de Salut i el Departament de Benestar Social (Gencat).
Presentació

Les malalties cròniques són cada vegada més importants, degut a l’envelliment de la població i la transformació dels estils de vida dels ciutadans, entre altres factors.

Actualment, la cronicitat és un dels reptes principals presents i futurs al Sistema Nacional de Salut.

• Un 42% de la població espanyola pateix, al menys, un procés crònic.
  • Les malalties cròniques motiven el 80% de les consultes d’Atenció Primària, el 60% d’ingressos hospitalaris i el 85% dels pacients ingressats a Medicina Interna.
  • És la principal causa de mort al nostre país, és responsable de més de 300.000 morts a l’any (un 74,45% del total) i és la que té més impacte sobre l’esperança de qualitat de vida dels ciutadans.
  • A més, suposen la principal causa de despesa sanitària i repercuteixen en un augment de la despesa de les famílies: vivim més anys i convivim amb una malaltia que requereix cures i tractaments farmacològics.

Els professionals de la salut es troben davant un nou tipus de pacient a qui atendre: persones grans, moltes d’elles amb un bon estat de salut, alguns altres amb multimorbiditat, i la majoria, amb malalties i condicions cròniques avançades i necessitats d’atenció complexa.

Davant d’aquest nou escenari, neix el Màster Interdisciplinari en Atenció Integral a la Cronicitat, una formació assistencial avançada orientada a desenvolupar les competències i habilitats de metges, infermeres i treballadors socials sanitaris perquè donin resposta a les noves necessitats assistencials socials del pacient crònic i als reptes de futur d’aquest àmbit.

Amb aquest programa i amb un doble itinerari clínic i social, els professionals podran:

• Liderar l’abordatge de la cronicitat, atenent a la complexitat, pluripatologia, fragilitat, comorbiditat, etc.
  • Aportar una atenció centrada al pacient, personalitzant l’atenció i complexitat derivades de la dificultat per a la presa de decisions.
  • Treballar en equip multidisciplinari per abordar de forma integral les necessitats, voluntats i preferències dels pacients i per proporcionar una atenció global i integral i unes cures de llarga durada.
  • Participar en l’empoderament del pacient i fer que participi de forma activa a la presa de decisions sobre la seva salut i la seva malaltia.
Acreditació acadèmica

Màster Interdisciplinari en Atenció Integral a la Cronicitat. Especialitat Clínica o Especialitat Treball Social Sanitari per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l’Espai Europeu d’Educació superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA