Els premis IL3-UB i el Guardó IMPULS es lliuren en un acte marcat per la memòria i el record

La Dra. Isabel Paula i el Sr. Víctor Aguadé i el Zigurat Global Institute of Technology van ser els guanyadors dels premis IL3-UB d’Innovació en la Formació Contínua en un esdeveniment que també va entregar el Guardó IMPULS a 31 programes acadèmics.

Los premios IL3-UB y el Galardón IMPULS se entregan en un acto marcado por la memoria y el recuerdo

L’emblemàtic Paranimf de la Universitat de Barcelona ha acollit aquest dijous, 4 de maig, l’acte de lliurament dels premis IL3-UB a la Innovació en la Formació Contínua i el guardó Impuls a la Formació Permanent.

Un acte solemne en el que la Universitat de Barcelona ha volgut fer un exercici de memòria col·lectiva molt especial. La cerimònia ha estat marcada pel record a les figures de Joan Maria Malapeira i Francesc Santacana, dos emblemes de la Institució que donen nom als premis d’Innovació.

Prèviament al lliurament dels reconeixements el director de l'IL3-UB, Guillem Íñiguez, ha posat en valor la tasca de Joan Maria Malapeira i Francesc Santacana a través d’un emotiu vídeo que ha repassat la seva trajectòria. La peça homenatge ha comptat amb les intervencions de personalitats properes a tots dos, que han contribuït a entendre la dimensió d’aquests figures.

Enguany el premi IL3-UB a la Innovació en la Formació Contínua arriba a la seva quarta edició i tal i com assegura la vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la Universitat de Barcelona i presidenta del Jurat, Pilar Delgado: “Es constata que cada any es presenten projectes de més qualitat i cada vegada és més difícil l’elecció”.

Premi Francesc Santacana i Martorell

El premi Francesc Santacana i Martorell, que reconeix a l’empresa o organització pública o privada, que ha destacat en innovació continuada en títols propis en el marc de l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona, ha premiat a Zigurat Global Institute of Technology pel projecte Faculty Board, que ha creat un ecosistema en contínua innovació per aconseguir l’excel·lència acadèmica.

Premi Joan Maria Malapeira i Gas

D’altra banda, el premi Joan Maria Malapeira i Gas a la persona o equip humà que ha destacat en innovació contínua en títols de formació permanent i d’extensió universitària en el marc de l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona ha estat per la Doctora Isabel Paula i el Sr. Víctor Aguadé i el programa ‘Autisme: Diagnòstic i Intervenció’. El projecte, iniciat l’any 2005 i que compta amb professionals de la docència i estudiants, pretén donar veu a les persones amb autisme.

El premi Joan Maria Malapeira també ha atorgat un accèssit a la Doctora Angela Castrechini, que han recollit el Doctor Enric Pol i el Doctor Lupicinio Íñiguez, amb el programa ‘Màster en Intervenció i Gestió Ambiental: persona i societat’.

Guardó IMPULS a la Formació Permanent

Aquest any 2023 s’ha estrenat un nou reconeixement, el Guardó IMPULS a la Formació Permanent. El premi reconeix els programes acadèmics amb 25 anys de trajectòria dins de la formació permanent.

En la seva primera edició, el Guardó IMPULS ha premiat a 31 Màsters o Diplomes d’Especialització.

Acabada l’entrega de guardons, el president del Consell Social, el Sr. Joan Corominas, ha intervingut per posar en valor la importància de la formació permanent i destacar el paper de la Universitat de Barcelona en aquesta transferència de coneixement.

Glosa a la memòria

Per cloure l’acte, el Dr. Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona, ha fet una glosa a la memòria: “És un dia per fer un exercici de memòria i reconeixement. El nostre ofici es basa en ajudar algú a créixer i avui en tenim un exemple meravellós”.

El rector també ha parlat dels projectes guanyadors: “Els guardonats són la història de la nostra casa, ells amb el seu esforç fan possible que la universitat sigui el que és”. També ha volgut fer especial menció a Joan Maria Malapeira i Francesc Santacana: “Els recordem mirant endavant i mostrant que el nostre ofici té una màgia que no té cap altre, perquè sense ser, hi són”.