Els Vespres de la UB es traslladen a Vallvidrera

La Finca Pedro i Pons serà l’escenari dels quatre concerts d’aquest any.

Els Vespres de la UB

La dieciseisava edición de Els Vespres, el ciclo de conciertos de la Universidad de Barcelona, cambia de escenario y se traslada a la finca Agustí Pedro i Pons, un espacio singular situado a los pies de Collserola con unas vistas excepcionales de Barcelona. Los cuatro conciertos del ciclo se harán los martes y jueves de la segunda y tercera semana de julio.

El emplazamiento elegido, en un entorno privilegiado, rodeado de espacios verdes y con una inigualable de la ciudad, reúne las mejores condiciones para hacer los conciertos siguiendo las medidas sociosanitarias actuales. Se puede llegar a la finca en transporte público y está a solo cinco minutos de la estación de FGC de Peu del Funicular.

La setzena edició d’Els Vespres, el cicle de concerts de la Universitat de Barcelona, canvia d’escenari i es trasllada a la finca Agustí Pedro i Pons, un espai singular situat als peus de Collserola amb unes vistes excepcionals de Barcelona. Els quatre concerts del cicle es faran els dimarts i dijous de la segona i tercera setmana de juliol.

L’emplaçament escollit, en un entorn privilegiat, envoltat d’espais verds i amb una vista inigualable de la ciutat, reuneix les millors condicions per fer els concerts seguint les mesures sociosanitàries actuals. A la finca s’hi pot arribar en transport públic i està a situada a tan sols cinc minuts de l'estació de FGC de Peu del Funicular.

Tot i les novetats d’enguany, l’esperit d’Els Vespres continua sent, un any més, una aposta ferma per promoure la cultura i la música, i donar suport a artistes emergents i acostant-los al públic. L’èxit del públic de les edicions anteriors constata que el cicle s’ha convertit en un referent.

L’aforament és limitat i lentrada continua sent gratuïta, però per assistir als concerts cal reservar anticipadament una consumició amb pica-pica (a partir de 5 euros). Les reserves ja estan disponibles al web d’Els Vespres: ub.edu/vespres

Programació

La programació, que per primera vegada serà a càrrec de la cooperativa de serveis culturals L’Afluent, recull l’herència de les edicions anteriors. A més d’haver estat pensada per a les actuals condicions sanitàries, compta, com ja és habitual, amb el talent local i emergent en complicitat amb els segells i agents de la ciutat.

Aquesta edició se centra en propostes de proximitat, totes de la província, amb un marcat caràcter independent i amb una actitud professionalitzadora. Els artistes del cicle, amb recorreguts i orígens molt diferents, conflueixen en el camí del pop. El rhythm-and-blues, el pop i el neosoul amb tints electrònics seran els protagonistes d’Els Vespres 2021.

Dimarts 13 de juliol. Carlota Flâneur

Va començar de ben petita amb la formació clàssica, fins que les seves inquietuds musicals la van dur a un terreny més personal per expressar-se amb llibertat. Brains, el seu EP de debut, publicat per Hidden Track i produït per Ferran Palau, neix, igual que el flâneur de Baudelaire, amb esperit independent i apassionat.

Dijous 15 de juliol.Bikôkô

Neï, artísticament coneguda com a Bikôkô, és una artista de dinou anys nascuda a Barcelona. Acaba d’editar Aura aura, inspirada en artistes de rhythm-and-blues i neosoul com Erykah Badu i D’Angelo, com també en cants de Tanzània i ritmes de l’Àfrica Occidental. Forma part del col·lectiu Cutemobb i farà el seu segon concert després de debutar a El Pumarejo.

Dimarts 20 de juliol. Marialluïsa

Després de consolidar-se amb És per tu i per mi, el quartet igualadí torna amb una trilogia de singles encapçalada per Veig la sort, sempre amb la factoria Bankrobber. Una nova dosi de cançons senzilles però preciosistes, que s’enlairen sobre melodies brillants i sons atmosfèrics.

Dijous 22 de juliol. Kiwis

Quatre amics de l’escena barcelonina que fan pop de vers, tornada, vers. Acaben de presentar el seu primer LP, Vida exterior, un disc de cançons ben cantades en català i castellà que ha arribat als Estats Units, coeditat pel segell de Portland Jigsaw Records i el barceloní Snap Clap Club.

Des de l’obertura de portes i per animar l’ambient fins a l’inici dels concerts, es podrà gaudir d’una sessió de DJ a càrrec de Sin Sync DJs, un col·lectiu format arran de la formació Sin Sync que explora la figura i el discurs dels DJ i que investiga sobre les noves identitats des d’una perspectiva feminista i no hegemònica.

Les quatre DJ que s’han programat són:

Dimarts 13 juliol: FARDOE
Dijous 15 juliol: Kelly Lo
Dimarts 20 juliol: Synthetic Flower
Dijous 22 juliol: La Niña Jacarandà

Enguany, els concerts, que estan patrocinats per Moritz, es podran gaudir asseguts, a l’aire lliure i amb servei de bar, amb les hamburgueses gurmet de Caravan Made, elaborades amb productes de qualitat i proximitat.

Informació pràctica resumida

• Dates: 13, 15, 20 i 22 de juliol
  • Artistes: Carlota Flâneur, Bikôkô, Marialluïsa, Kiwis, Sin Sync DJs
  • Horari: 18.30 h obertura de portes (Sin Sync DJs). 20.00 h inici concert