Entrega de títols del Postgrau en Desenvolupament Curricular Basat en Competències a Santo Domingo

El passat dilluns 18 de juliol va tenir lloc el lliurament dels títols del Postgrau online en Desenvolupament Curricular Basat en Competències realitzat per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) en col·laboració amb el Ministeri d’Educació Superior, Ciència i Tecnologia de la República Dominicana (MESCyT); l’Organització d’Estats Iberoamericans per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (OEI), i l’Institut Nacional de Formació i Capacitació del Magisteri (INAFOCAM). L’acte ha comptat amb la presència de la viceministra d’Educació Superior de la República Dominicana, la Dra. Carmen Matías Pérez de Rodríguez, i el director del Postgrau, el Dr. José Luis Medina.

Postgrado en Desarrollo Curricular Basado en Competencias

El propòsit final del programa d’especialitat era enfortir la implantació dels processos d’ensenyament-aprenentatge basats en competències en l’activitat docent dels formadors de formadors de les carreres de ciències de l’educació en la República Dominicana, des d’una òptica reflexiva i innovadora, de caràcter pràctic i aplicatiu.

Una col·laboració de llarg alè

El Postgrau en Desenvolupament Curricular Basat en Competències forma part de l’àrea del Departament Internacional de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i ha comptat amb la participació de cinquanta professors i professores de les carreres d’educació de les universitats dominicanes que imparteixen formació docent.

Per la seva part, el director del programa, José Luis Medina, va assegurar: “Aquest Postgrau ha estat un èxit absolut en termes acadèmics, ja que s’hi ha graduat el total dels participants, i és una fita més dintre de la col·laboració que fa anys que duem a terme amb el MESCyT de República Dominicana.”

En efecte, tal com va destacar el director, aquesta cooperació tindrà una continuïtat a través del desenvolupament d’un projecte d’escala nacional efectuat conjuntament amb el MESCyT, en el qual l’IL3-UB assessora les universitats del país en el redisseny dels seus plans d’estudis, des d’una òptica reflexiva i innovadora de caràcter pràctic i aplicatiu. “Tenim aquest i més projectes previstos en un futur”, va celebrar Medina.