La Fundació Domus Vi celebra la graduació de l’alumnat de la Senior University i la Universitat Corporativa

La Fundació DomusVi ha celebrat l’acte de graduació dels seus alumnes de la VI promoció de la Senior University. L’esdeveniment  s’ha dut a terme aquest dijous 26 de gener a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona.

La Fundación Domus Vi celebra la graduación del alumnado de la Senior University y la Universidad Corporativa en la UB

Un total de 75 residents dels centres DomusVi de tota Espanya, la majoria entre els 70 i els 90 anys, han rebut el seu Diploma d’Extensió Universitària en Humanitats. Es tracta d’una iniciativa pionera de la Fundació DomusVi en col·laboració amb l’Institut de Formació Continua IL3 de la Universitat de Barcelona, que està sent tot un èxit i que té com a objectiu que els residents puguin continuar aprenent i millorant el seu estat d’ànim, mental i les seves capacitats cognitives. En paral·lel, 29 directors de centres residencials han rebut el títol d’Experts Universitaris en Direcció i Serveis d’Atenció a la Dependència.

La cerimònia de graduació ha estat presidida per la Dra. Conxita Amat, Vicerrectora de Política Docent de la Universitat de Barcelona, i ha comptat amb la presència de Josefina Fernández, presidenta de la Fundació DomusVi; José María Pena, CEO de DomusVi; Óscar Cerejido, director de negoci de l’IL3-UB; i Javier Jiménez, director de la Fundació que aquest any es jubila, amb gran pesar per als allà presents.

Senior University, aprendre no té edat

La Senior University és un projecte impulsat per la Fundació DomusVi i implementat amb la col·laboració de l’IL3-UB, que aporta la seva experiència en formació continua. L’objectiu principal de la iniciativa és “enfortir ment i ànim, cosa que redunda en el benestar” dels residents, tal com ha assenyalat Josefina Fernández.

El programa acadèmic semestral consta de cinc assignatures -Història de l’Art, Música, Literatura, Història i Geografia- impartides totes online per professors de diferents universitats espanyoles i amb continguts d’alta qualitat adaptats als seus alumnes sènior. En aquest sentit, Joan Sureda, catedràtic Emèrit d’Història de l’Art de la UB, ha remarcat que amb aquests estudis s’aconsegueix quelcom fonamental com és el “dret a ser formats” que totes les persones tenim, tant joves com grans.

En representació dels residents diplomats han parlat Miguel Olucha, Manuela Ramos i Soldedad Rodríguez. Aquesta última ha emocionat els assistents amb les seves paraules: “Estic molt agraïda perquè vaig creure que no seria capaç d’estar a l’altura, però els professors estan molt ben preparats i s’han sabut adaptar a tot”. I la veritat és que els alumnes també ho han fet, traient una nota mitjana de 8,9 i eliminant de mica en mica la bretxa digital, fent possible així el fet de millorar “la relació amb el món, la social i a apropar-se més als seus familiars”, ha remarcat Conxita Amat.

Tant la Fundació DomusVi com l’IL3-UB volen seguir amb ambdós projectes, refermant la formació continua i de qualitat, així com el benestar de les persones grans. I és que com ha dit José María Pena, CEO de DomusVi; “Mai és tard per a aconseguir un somni”.