L'aprenentatge a mida i la innovació tecnològica centraran la XXVIII Trobada Internacional RECLA

La XXVIII Trobada Internacional de la Xarxa d'Educació Contínua de Llatinoamèrica i Europa (RECLA per les sigles en espanyol), sota el títol "Disseny i innovació en educació contínua centrada en les persones" se celebrarà a Barcelona i Manresa del 4 al 6 d'octubre. Aquesta edició de les jornades, que són organitzades per la Universitat de Barcelona a través del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB), i el Campus Manresa (UManresa) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, se centrarà en dues temàtiques: tecnologies i innovació i disseny centrat en les persones. Per a això posarà el focus en les noves tendències i models de formació que impulsin un aprenentatge i un desenvolupament personal i professional més personalitzat i amb més valor mitjançant la digitalització, la tecnologia i la innovació.

La innovación y la personalización del aprendizaje centrarán el XXVIII Encuentro Internacional RECLA

Reptes al voltant de l'educació a mida i la tecnologia

L'objectiu d'aquestes jornades és donar resposta als principals reptes als quals s'enfronta el sector educatiu. Entre ells destaquen l'impuls d'estratègies d'aprenentatge centrades en les persones, l'evolució de models de formació en línia i híbrids, la utilització d'eines com la intel·ligència artificial o la realitat virtual o el desenvolupament de les soft-skills. Per a reflexionar sobre aquests desafiaments, durant la XXVIII Trobada Internacional RECLA s'abordaran temes com la transformació digital de l'educació contínua a través de l'e-learning, la simulació o la intel·ligència artificial. A més, s'analitzaran models i metodologies d'educació experiencials, actius i centrats en les persones per a oferir un aprenentatge personalitzat i orientat a les competències.

Sessions al voltant de l'educació contínua

Com a avantsala a la XXVIII Trobada Internacional RECLA, el 3 d'octubre se celebrarà una trobada prèvia en l'Edifici MediaTIC de Barcelona en el qual diversos professionals presentaran experiències singulars en educació contínua a través de diverses ponències i un pitch format per cinc startups d'EdTech.

La jornada inaugural tindrà lloc el dia 4 al campus UManresa Uvic-UCC. Posteriorment, s'impartiran diverses conferències i un panell d'experts sobre la visió de les xarxes d'educació contínua als desafiaments i tendències. Abans de finalitzar la jornada es lliuraran els XII Premis RECLA, uns guardons que premien a les millors pràctiques, la sostenibilitat i la internacionalització en educació contínua, així com a l'articulació empresa-universitat.

El dia 5 la trobada es traslladarà a la seu de l'IL3-UB, en unes jornades en les quals se celebraran dos tracks de cinc sessions paral·leles cadascun al voltant del rol i el valor de l'educació contínua en l'entorn, així com sobre dissenys institucionals centrats en les persones. A continuació, s'impartiran set tallers formatius de manera simultània.
Finalment, l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona albergarà l'última jornada de la trobada. Aquesta sessió estarà dedicada a analitzar reptes i oportunitats de l'educació contínua des de la perspectiva empresarial i la transformació pedagògica i digital.

Sobre la Trobada Internacional RECLA

La Trobada Internacionals RECLA és l'únic esdeveniment Iberoamericà sobre gestió estratègica de l'Educació Contínua. El seu objectiu és conèixer les tendències, connectar amb experts de prestigi internacional, identificar recursos per a la millora de l'ensenyament-aprenentatge i establir sinergies entre institucions educatives. A més, és un espai que, a través de la connexió de líders de Llatinoamèrica i Europa, fomenta l'avanç educatiu mitjançant la cooperació, la reflexió i el networking internacional. Al llarg de la seva història s'ha celebrat en 21 ciutats d'11 països i ha comptat amb més de 420 conferenciants i 3.500 participants.

Pots ampliar la informació en la pàgina web de la XXVIII Trobada Internacional RECLA.