L’IL3-UB celebra la cloenda dels cursos de les àrees de Sostenibilitat i Cultura 2022-23

Els alumnes dels cursos de l’àrea de Sostenibilitat i de l’àrea de Cultura de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) han posat punt final al curs acadèmic amb l’acte de cloenda. La cerimònia de lliurament dels diplomes ha tingut lloc aquest dijous 20 de juliol al paranimf de la Universitat de Barcelona, la sala més emblemàtica de l’edifici i que està reservada per als actes més solemnes.

El IL3-UB celebra la clausura de los cursos de las áreas de Sostenibilidad y Cultura 2022-23

En total s’han graduat més de 100 alumnes d’onze titulacions diferents de Màster i Postgrau. El paranimf ha comptat amb la presència de 300 persones, entre alumnes i familiars, a més de directors de les titulacions i de personal de l’IL3-UB. D’altra banda, aquells qui no han pogut assistir de forma presencial a l’acte de cloenda, han tingut l’oportunitat de veure’l en directe en línia.

El doctor Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona, ha estat l’encarregat de presidir la cerimònia de cloenda de les titulacions, juntament amb la doctora Conxita Amat, vicerectora de Política Docent de la Universitat de Barcelona, i el Sr. Guillem Íñiguez, director general de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona. Després de les paraules de benvinguda del rector, Amat ha volgut remarcar la capacitat de la Universitat de Barcelona per donar resposta a les noves necessitats de formació condicionades pels canvis econòmics i socials que viu el planeta. Per això, ha assegurat que la formació universitària modifica la forma de pensar i que els centres tenen l’obligació d’adaptar-se a les demandes socials i apostar per la formació continuada.

Posteriorment, la doctora María del Carmen Llasat, catedràtica de Física de l'Atmosfera en el Departament de Física Aplicada de la Universitat de Barcelona, ha impartit la conferència «Del Big Data a la gestió d'espectacles: la sostenibilitat com a resposta a la crisi socioambiental». En la seva intervenció ha posat el focus en la crisi climàtica i en la importància de dur a terme accions que fomentin la sostenibilitat. «La situació actual requereix respostes audaces, i la mobilització per la sostenibilitat exigeix tenir una visió de gran abast i transdisciplinari», ha assegurat Llasat. A més, ha incidit en el repte al qual s’enfronta la societat: cal tenir present la seva complexitat, dificultat, incertesa, interconnexió, interdisciplinarietat i urgència. Ha finalitzat la ponència recordant que «les accions que cada persona dugui a terme, per petites que siguin, marquen la diferència» i ha instat els presents a ser el canvi que vulguin veure en el món.

Entrega de títols

La segona part de l’acte ha començat amb l’entrega dels diplomes als alumnes graduats en les onze modalitats de títols. Un moment molt esperat per tots els alumnes i familiars, ja que, com ha recordat Guàrdia, ha suposat un gran esforç personal en els darrers mesos i ara se’n recullen els fruits. La coordinadora de Màsters i Postgraus de l’IL3-UB, Patricia Giménez, ha estat l’encarregada d’anomenar, un per un, els alumnes dels sis màsters i un postgrau en l’àrea de Sostenibilitat i els quatre postgraus en l’àrea de Cultura, per tal d’atorgar-los el reconeixement i fer-s’hi la foto pertinent que, ben segur, quedarà en el record de tots els presents.

Un cop lliurats els diplomes, el director general de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, el Sr. Guillem Íñiguez, ha agraït l’aposta dels alumnes per la formació continuada «com a motor de progrés personal, professional i empresarial». També ha volgut realçar la tasca de l’IL3-UB per «ajudar les persones a complir els seus propòsits de desenvolupament personal i professional i, a les empreses, a millorar la seva competitivitat a través de la gestió del coneixement».

El doctor Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona, ha fet el discurs de cloenda de l’acte tot demanant als alumnes que centrin els seus esforços en innovar: els ha recordat que estan «preparats per fer coses que ningú ha fet abans i per trepitjar amb contundència i ocupar espais que ningú ha conegut en el passat». Per acabar, els ha fet una última petició: «Genereu reptes per anar més enllà i innoveu en el sentit positiu perquè el món sigui millor, més just, més equilibrat, equànime i feliç».

Amb el discurs del rector i el cant de l’himne universitari Gaudeamus Igitur s’ha posat punt final a aquesta emotiva cerimònia que dona per clausurat el curs acadèmic 2022-23 dels títols de les àrees de Sostenibilitat i Cultura de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB).