Matrícula oberta per als cursos Gaudir UB del segon trimestre

A partir d’aquest 26 de novembre, s’obrirà la matrícula per inscriure’s als cursos Gaudir UB del segon trimestre del curs acadèmic 2019- 2020. En aquesta nova edició, s’ofereixen més de seixanta propostes formatives, amb un ampli repertori de diverses àrees temàtiques, que inclouen cursos d’art, cinema, història, filosofia, ciències naturals, medicina, narrativa, comunicació, matemàtiques, psicologia, mindfulness, entre d’altres.

Matrícula oberta per als cursos Gaudir UB del segon trimestre

Els cursos s’impartiran des de gener fins a març del pròxim any, amb horaris de matí i tarda. La inscripció pot realitzar-se tan personalment com a través de la pàgina web de Gaudir UB, on també es pot trobar tota la informació sobre l’oferta formativa d’aquest trimestre. La matrícula romandrà oberta fins a l’inici de cadascun dels cursos o fins a excedir les places limitades.

fotos noticia Gaudir UB

Obert a tothom

Els cursos Gaudir UB, inaugurats el 2014, neixen com a “cursos pel plaer de saber”, amb l’objectiu que els participants gaudeixin d’aprendre coses noves i ampliar els seus coneixements per al seu desenvolupament personal.

Per inscriure’s a aquests cursos, no es requereix cap titulació prèvia ni hi ha cap requisit d’accés. Els continguts estan adaptats i tenen un marcat caràcter divulgatiu, perquè siguin comprensibles més enllà de la formació prèvia i les competències de cadascú. Conjuntament, sense comprometre el rigor i l’excel·lència acadèmica pròpies d’un programa de formació de la Universitat de Barcelona.

Els professors que imparteixen els cursos provenen, majoritàriament, de la Universitat de Barcelona i dels seus centres d’investigació. A més, aquesta activitat pot estar reconeguda com a crèdits acadèmics pels alumnes de la Universitat i, en finalitzar el programa, cada participant que acrediti un mínim de 80% d’assistència rebrà un certificat per la institució.

Aquestes activitats tenen un valor accessible, i alguns col·lectius, fins i tot, poden sol·licitar preus amb descompte. Això inclou als veïns dels municipis que participen, a membres de la Comunitat UB i de certes associacions o entitats.

Característiques dels cursos

Els cursos són de caràcter presencial i s’imparteixen en les instal·lacions de l’Àrea de Formació Complementària de la Universitat de Barcelona, ubicades a la casa Jeroni Granell, al centre cultural El Carme de Badalona i als espais de la Torre de la Creu en Sant Joan Despí.

L’oferta formativa inclou propostes tant al català com al castellà.

Els cursos tenen una duració de 20 hores i es distribueixen en sessions de dues hores setmanals, entre el 13 de gener i el 20 de març de 2020. Així doncs, no suposen un compromís sostingut durant tot l’any, ni tampoc una disponibilitat a temps complet.

Consulta l'oferta del segon trimestre de Guadir UB