Oberta la matrícula per als cursos Gaudir UB del segon trimestre 2021-2022

Ja està oberta la matrícula per a la inscripció als cursos de modalitat presencial i online Gaudir UB del segon trimestre del curs acadèmic 2021-2022, que es realitzaran des del 17 de gener fins al 25 de març de 2022.

Gaudir UB. Segon trimestre

En aquesta edició, hi ha 48 programes que s’impartiran en modalitat presencial i 9 que està previst que s’imparteixin telemàticament. Els alumnes podran consultar la modalitat d’impartició en el moment d’inscriure’s a través de la pàgina web de Gaudir UB, on també trobaran tota la proposta formativa detallada. Per inscriure’s, tenen temps fins a 5 dies abans de la data d'inici del curs escollit o fins que les places limitades s’exhaureixin.

Els participants podran triar entre un repertori de més de cinquanta cursos tant en català com castellà, de diverses àrees temàtiques que inclouen art, música i cinema; benestar personal i estratègies professionals; ciències naturals i medi ambient; dret, ciències forenses i jurídiques; economia i empresa i ciències socials; filosofia, llengua i literatura; medicina i psicologia; mobilització social i educació; tecnologia i energia, com també història i antropologia.

A més a més, durant aquest trimestre s'oferiran les segones parts d'alguns itineraris del primer trimestre com, per exemple, el d'Idees i jocs matemàtics del dia a dia: dels jocs aritmètics a les sorpreses matemàtiques o el d'Un recorregut per la història de l'art: temes i reflexions. En aquesta edició, s’estrenarà el curs de medicina El llarg recorregut de la ciència mèdica: de la prehistòria al genoma humà.

Els cursos tenen un format de dues hores setmanals i una durada total de vint hores lectives. Per obtenir un certificat d'assistència, s'haurà d'assistir almenys al 80% de les classes. Les activitats s'imparteixen en horaris de matí i de tarda, tant en els espais situats en el centre de Barcelona, a la casa Jeroni Granell i a la seu de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) a Glòries, com també a Badalona, al Centre Cultural El Carme. Ateses les sol·licituds dels alumnes, alguns dels cursos presencials també s’oferiran en versió online, com és el cas de Ciutats de l'art: París.

Un programa obert a tota la societat

Inaugurat el 2014, el programa Gaudir UB neix amb l'objectiu d'oferir activitats acadèmiques accessibles per a tothom, simplement pel plaer de saber, aprendre coses noves i ampliar els coneixements en diverses àrees. Es tracta d'acostar l'excel·lència acadèmica de la Universitat de Barcelona a tota la societat.

És per aquest motiu que, per inscriure's, no cal una titulació prèvia, ni complir amb els requisits d'ingrés. A més a més, els continguts estan adaptats i tenen un caràcter divulgatiu marcat, perquè siguin comprensibles més enllà de la formació prèvia i les competències de cada persona. Tot això, sense comprometre el rigor acadèmic propi de qualsevol programa de formació de la UB. De fet, els programes són impartits per professors de la casa i dels seus centres de recerca, i es tracta d'una activitat reconeguda amb crèdits acadèmics per als alumnes de la Universitat.

Per eliminar no només les barreres acadèmiques sinó econòmiques, els cursos tenen un cost accessible i fins i tot s'ofereixen tarifes reduïdes per a alguns col·lectius com, per exemple, els veïns dels municipis participants, membres de la Comunitat IL3-UB i d'unes certes associacions o entitats. D'aquesta manera, Gaudir UB és un reflex clar del compromís de posar a disposició de la societat part del coneixement que es genera a la Universitat de Barcelona.

Més informació:

Web Gaudir UB