Se celebra l'acte de commemoració del 25è aniversari dels cursos Els Juliols

Aquest 30 de juny, es va dur a terme l'acte de commemoració del 25è aniversari dels cursos d'estiu Els Juliols, a l'Aula Magna de la Universitat de Barcelona. L'esdeveniment va comptar amb la presència de diverses personalitats, com la Dra. Pilar Delgado, vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la Universitat de Barcelona; el Dr. Agustín González, un dels primers directors dels cursos; el Sr. Guillem Íñiguez, director general de l'Institut de Formació Continua IL3-UB; la Dra. Gemma Marfany, delegada del rector per a la divulgació científica; i el Sr. Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, un dels municipis participants del programa.

Se celebra el acto de conmemoración del 25.º aniversario de los cursos Els Juliols

En començar l'acte, es va projectar un vídeo commemoratiu dels 25 anys d'Els Juliols, amb emotius testimoniatges de directius, docents i exalumnes. El rector de la UB, Joan Guàrdia, va destacar el caràcter revolucionari i innovador que van tenir aquests cursos des dels seus inicis i va assenyalar que “van introduir una nova manera d'interpretar la formació formal i, amb el temps, es van convertir en una peça inevitable de l'oferta de la UB”. El responsable de les relacions institucionals d'Els Juliols, Javier Lacasta, va explicar que “mitjançant aquest projecte, la UB volia obrir les portes a la ciutadania, en un moment en el qual no hi havia activitat reglada”.

Cursos de la UB, a l'abast de tota la societat

El Dr. Agustín González va assenyalar en el seu discurs que un dels seus objectius en prendre la direcció d'Els Juliols en els seus inicis va ser ampliar el programa més enllà de la ciutat de Barcelona, per oferir-lo a diversos municipis. “Aquesta extensió de la UB a la societat es podia portar més enllà de la ciutat de Barcelona, als diferents ajuntaments. Cada any s’hi van anar sumant més i més”, va recordar, i va concloure: “Vam encertar, vam aconseguir el que ens havíem proposat. Aquest no és més que el començament dels pròxims 25 anys d'aquest programa.”

Sobre aquest punt, el Sr. Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, d’un dels ajuntaments que van participar del programa, va celebrar el fet que la Universitat entengui “que la seva funció va més enllà d'aquestes parets” i va concloure dient: “Felicitats a la Universitat per estimular i compartir coneixement. Gràcies per construir comunitat. Gràcies per Els Juliols i pels pròxims que vindran.”

Per part seva, el director general de l'Institut de Formació Continua IL3-UB, el Sr. Guillem Íñiguez, va apuntar que “de cara al futur, des de l'IL3-UB i al costat de la UB volem seguir amb el mateix compromís amb el qual va néixer el projecte, d'obrir les portes de la Universitat de Barcelona al conjunt de la societat, per oferir la possibilitat d'incorporar nous coneixements, amb l'experiència i el rigor acadèmic que caracteritzen la Universitat de Barcelona”.

A continuació, la Dra. Gemma Marfany, qui va ser docent en diverses edicions d'Els Juliols, va fer la conferència “Una nit de juliol a Iekaterinburg”, en la qual va mantenir expectants als participants de l'acte de la mateixa manera que ho feia amb els seus alumnes durant els cursos, recorrent la resolució d'un gran enigma històric a través de l'ús de la genètica forense.

Finalment, la Dra. Pilar Delgado, vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la Universitat de Barcelona, va afirmar: “El fet que puguem commemorar 25 anys de qualsevol activitat acadèmica és molt emocionant. Però Els Juliols no són qualsevol activitat acadèmica. Són cursos molt estimats per tota la comunitat universitària. Són cursos innovadors i actualitzats, cursos en els quals hi ha un rigor i una qualitat del professorat molt arrelada”, i va concloure: “És evident que aquesta magnífica trajectòria s'ha fet amb molt d'entusiasme i gràcies a moltes persones. Tot el nostre agraïment per part de la comunitat universitària. Ens sentim molt orgullosos de tots vosaltres.”