S'inauguren els cursos Els Juliols en Santa Coloma de Gramenet

Aquest 4 de juliol, es va celebrar la inauguració de la tercera edició dels cursos d'estiu Els Juliols de la Universitat de Barcelona, impartits en el Centre d'Art Contemporani Can Sisteré a Santa Coloma de Gramenet. Enguany, es realitzaran dos cursos: el Santako School of Rock, que es durà a terme en la setmana del 4 al 8 de juliol, i el de Nutrició i Esport, que s'impartirà entre l'11 i 15 d'aquest mes.

Se inauguran los cursos Els Juliols en Santa Coloma de Gramenet

L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència de Blanca Padrós, 2a tinenta d'alcaldessa d'Economia, Serveis Interns, Treball, Universitats, Innovació i Transparència; de Guillem Íñiguez, director general de l'IL3-UB; i d'Alicia Rodríguez, una de les coordinadores d'un dels cursos, Santako School of Rock.

Cursos oberts a tota la ciutadania

“Aquests cursos són la suma de sinergies entre la Universitat de Barcelona i l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet. A partir del nostre desig de continuar consolidant aquesta col·laboració, hem signat un contracte prorrogable a quatre anys”, va dir la 2a tinenta d'alcaldessa, i va afegir que: “els temes dels cursos que oferim estan molt vinculats amb la nostra ciutat. A més, com cada any, l'Ajuntament ha contribuït econòmicament perquè els cursos puguin ser més accessibles per a la ciutadania, oferint 20 beques totalment gratuïtes per cada curs.

Per part seva, el director general de l'IL3-UB, Guillem Íñiguez, va recordar que “la relació entre la UB i l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet és molt important des de fa molts anys, però l'alcaldessa sempre ha buscat noves maneres d'acostar cada vegada més la Universitat a la ciutadania” i va afegir que: “en el 2018, en el marc d’Els Juliols, es va plantejar una altra manera de fer, amb cursos d'estiu de diversos temaris clau per a l'Ajuntament i classes reduïdes perquè siguin més propers a la població.”

Finalment, va assenyalar: “a partir de l'èxit d'aquests dos primers anys, el 2021 es va fer una aposta de llarga durada amb un conveni de quatre anys. Per a nosaltres és un orgull acostar la rigorositat, l’expertise i els professors de la Universitat de Barcelona al territori.

Per cloure l'acte, Alicia Rodríguez, una de les coordinadores del curs Santako School of Rock, va celebrar la inauguració de la tercera edició d’Els Juliols en el municipi i va indicar que l'objectiu és que els cursos tinguin un format cada vegada més participatiu, pròxim i interessant, que siguin cursos universitaris oberts al diàleg, amb ponents de luxe que combinen l'abordatge de conceptes teòrics amb un enfocament eminentment pràctic. “Són cursos oberts a tots”, va concloure Rodríguez.