Els Juliols es renoven en la 25a edició oferint tallers i rutes per Barcelona

A partir del dilluns 2 de maig, estarà oberta la matrícula dels cursos d’estiu Els Juliols de la Universitat de Barcelona. En la 25a edició, s’ofereixen seixanta-sis cursos en total, sobre temes d’actualitat, d’interès social i de referència, amb una perspectiva multidisciplinària i crítica.

El Juliols UB 2022

Els Juliols compten amb el suport i la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i d’altres municipis, de diverses càtedres temàtiques de la UB i d’empreses com Pfizer, Duchenne Espanya, Repsol, Fundació Aula Cine Josep M. Queraltó, Danone, Planeta i Fundació Mir Puig, entre d’altres.

Els programes comprenen diversos àmbits de coneixement, que inclouen: arts i humanitats, ciències socials i empresa, ciències naturals i de la salut, recursos i estratègies, entre d’altres. Els cursos es duran a terme del 4 al 15 de juliol i els alumnes que s’hi inscriguin entre el 2 i el 20 de maig es beneficiaran d’un preu reduït de la matrícula.

Cursos d’estiu per a tothom

El format dels cursos Els Juliols és de curta durada i la seva càrrega horària pot ser de 8 o 20 hores totals. A més, alguns s’ofereixen en modalitat intensiva de quatre hores diàries o bé en format de 15 dies, amb una dedicació de 2 hores diàries. Per facilitar-ne la participació, també s’impartiran tres cursos de format híbrid (presencial i remot) i sis cursos online.

Les classes es portaran a terme durant el mes de juliol, en horari de matí o tarda. Tant els horaris com l’idioma de cada curs pot trobar-se al programa de cadascun d’ells.

Els cursos Els Juliols estan oberts a tota la societat. Els continguts estan adaptats per al públic en general, de manera que no cal cap requisit, ni formació prèvia per poder participar-hi. Per ampliar-ne l’accessibilitat, alguns col·lectius, com els membres del col·lectiu UB, els de la comunitat IL3-UB, els subscriptors del Diari ARA i els usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet, poden accedir a una tarifa reduïda.

Novetats de la 25a edició

Aquest any, les activitats tindran per primer cop com a seu principal les instal·lacions de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (c/ Ciutat de Granada, 131), encara que també es realitzaran cursos en l’edifici Jeroni Granell (c/ Gran Via, 582) i en la Facultat de Dret de la UB, entre altres. Alhora, com és habitual, es continuaran impartint cursos als municipis d’Alella, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet i Vilafranca del Penedès.

Una altra de les novetats d’aquesta edició és la incorporació de cursos experiencials que ofereixen rutes musicals, literàries, culturals i de disseny gràfic a gran escala a Barcelona, com també cinc tallers presencials relacionats amb les arts i un taller online d’escriptura de guió.

L’excel·lència de la UB, a l’abast de tothom

Els Juliols gaudeixen de reconeixement acadèmic per als alumnes de la Universitat, als quals se’ls atorgaran dos crèdits per un curs de 20 hores, com també per al professorat funcionari, que obtindrà crèdits de promoció docent. D’aquesta manera, els qui compleixin els requisits d’assistència i avaluació, obtindran un certificat expedit per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Amb tot, els cursos d’estiu Els Juliols són una oportunitat en la qual la Universitat obre les portes al conjunt de la societat, per oferir la possibilitat d’incorporar nous coneixements, amb el suport de l’experiència i el rigor acadèmic que caracteritzen la Universitat de Barcelona.

Tria el teu curs: