Lliurament de Premis IL3-UB Francesc Santacana i Joan Maria Malapeira a la innovació en formació contínua

Se celebra la entrega de Premios IL3-UB Francesc Santacana i Martorell y Joan María Malapeira i Gas en la innovación en formación continua

Aquest dijous 10 de febrer, s'ha celebrat el lliurament de la tercera edició dels Premis IL3-UB Francesc Santacana i Martorell i Joan Maria Malapeira i Gas a la innovació en formació contínua en títols propis, en l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona. L'acte va ser presidit pel rector de la UB, el Dr. Joan Guàrdia, al costat del director de l'IL3-UB, Guillem Iñiguez, i la vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la UB, la Dra. Pilar Delgado.

“Aquests premis valoren no sols la qualitat dels projectes, sinó també la seva aplicabilitat pràctica. És una satisfacció per a nosaltres veure que hi ha projectes en marxa amb tanta qualitat i rigor com els que reben avui aquest premi”, va assenyalar la Dra. Pilar Delgado, qui també va assegurar: “Aquest any hi ha hagut projectes molt bons. És una mostra del dinamisme i de la capacitat d'innovació que existeix en la nostra comunitat universitària. Espero que aquests premis tinguin una llarga continuïtat i que continuïn estimulant la innovació de qualitat en matèria de formació permanent.”

Els guanyadors de la tercera edició

El Premi Joan Maria Malapeira i Gas 2021, a la persona o equip que hagi destacat per la implementació d’una innovació metodològica o tecnològica en títols propis de Postgrau i d'extensió universitària en el marc de la Universitat de Barcelona, va ser atorgat a la Dra. M. Carmen Moreno, juntament amb el seu equip conformat pel Dr. Miguel Ángel Hidalgo, el Sr. Albert González i el Sr. José Antonio Jerez per la seva presentació “La Simulació Virtual a UCI (SIMvirUCI): metodologia innovadora potenciada per una pandèmia”.

“Estem molt contents i orgullosos d'haver rebut aquest premi, no només pel que ha representat el Dr. Malapeira i Gas en el que és la formació contínua en la nostra comunitat universitària, sinó també pel que significa aquest premi per al nostre Màster en Cures d'Infermeria al Malalt Crític, que fa més de 30 anys que forma infermers i infermeres que treballen en unitats de cures intensives. Esperem continuar contribuint des del Màster a la formació d'aquests professionals amb la qualitat que caracteritza a la UB”, va dir la Dra. M. Carmen Moreno, responsable de l'equip guanyador.

Per part seva, l'empresa guanyadora del Premi Francesc Santacana i Martorell, a l'organització, pública o privada, que hagi apostat per la innovació en títols propis de Postgrau i d'extensió universitària en el marc de l'IL3-UB, va ser Hospitecnia S.A. “Estem molt orgullosos perquè amb aquests cursos Hospitecnia va poder aconseguir un dels seus objectius inicials, que era intentar compartir el coneixement especialitzat en aspectes relacionats amb les infraestructures i les noves tecnologies a l'entorn de la salut”, va indicar el director de l'empresa, el Sr. Ricard Gratacós, que a més a més va agrair els membres de l'IL3-UB pel seu acompanyament continu.

Un homenatge a dues grans figures de la Universitat de Barcelona

“Celebrem uns premis que porten nom. Això significa que aquest és tant un acte de reconeixement als guardonats com un acte de memòria”, va indicar el rector de la UB, el Dr. Joan Guàrdia, i va afegir-hi: “Aquí és on adquireix tota la seva contundència el que ens van ensenyar Francesc Santacana i Martorell i el Dr. Joan Maria Malapeira i Gas que, des del record, segueixen aquí per marcar-nos com és el futur. Perquè avui reconeixem la formació més avançada i capdavantera.”

En efecte, a banda del reconeixement a la innovació en formació contínua, els Premis són un homenatge a dues grans figures. D'un costat, a Francesc Santacana i Martorell, director general de la Fundació Bosch i Gimpera, qui va dissenyar l'estructura sòlida i innovadora que encara continua present a l'IL3-UB. D’un altre, al Dr. Joan Maria Malapeira i Gas, director de Les Heures (Fundació Bosch i Gimpera) i de l'Agència de Postgrau de la UB, que va exercir un paper clau en impulsar millores fonamentals en l'oferta de títols propis de la Universitat de Barcelona.

Per part seva, el director de l'IL3-UB Guillem Iñiguez, va destacar els valors que va aprendre de tots dos, en haver compartit part de la seva trajectòria professional amb ells. “Del Dr. Joan Maria Malapeira i Gas, el compromís i estima per aquesta universitat, la cura i el rigor acadèmic que ha tingut al llarg de la seva vida i el seu esperit de consens davant de qualsevol dificultat. Del Francesc Santacana i Martorell he après la importància del lideratge per tirar endavant els projectes, la mirada innovadora cap al futur i la seva vocació d’acostar la universitat a les empreses i les empreses a la universitat a través de la transferència de tecnologia i de la innovació en la formació”.

Finalment, el rector de la UB va destacar: “No és irrellevant que s'hagin premiat projectes de l'àmbit sanitari. És una manera molt senzilla i molt modesta de reconèixer el seu paper quant al servei públic i l'atenció dels ciutadans i les ciutadanes”, i va concloure: “Sé perfectament que en Francesc Santacana i Martorell i Joan Maria Malapeira i Gas se sentirien orgullosos del que avui hem reconegut com a mèrits.”